סיפורה של בינה מרון

מאת דליה שטיינברג

בינה  מרון, בת 85, אלמנה, כיום מתגוררת בקרית ביאליק הנמצאת ליד חיפה. בינה נולדה בבוקרשט  שברומניה. בתקופת השואה נשלחה היא ומשפחתה הקרובה למחנות ריכוז ברכבות משא, בשל היותה ילדה קטנה הצליחה לחמוק מפתח קטן שהיה באחד מקרונות הרכבת וברחה עד אשר הגיעה לקרובי משפחה ושם השתקעה. כל משפחתה הקרובה נספו בשואה במקומות שלא ידועים לה עד היום. בינה התחתנה ברומניה ועלתה יחד עם בעלה בשנת 1969 לארץ ישראל, כאן עבדה כאחות בבית חולים בנהריה. 
כיום בינה מתמודדת עם בעיות פיזיולוגיות וכאבים ונזקקת לסיוע של מטפלת קבועה שמתגוררת איתה. בינה אישה בודדה ללא בעל וילדים.
בזכות עמותת "לתת" בינה מקבלת הקשבה וסיוע סוציאלי, חום ואהבה.  בינה מלאת שמחה בביקורים שלי איתה ומתייחסת אלי כאילו הייתי הבת שמעולם לא הייתה לה. בינה מלאת הערכה וסימפטיה כלפי עמותת "לתת". 

כתבות נוספות

כי החיוך של סוניה שווה את הכל> מוזמנים לצפות

סוניה בלינדר (86) היא אחת מאלף ניצולי שואה שניידת השיפוצים של ארגון "לתת" שינתה להם את החיים מהקצה אל הקצה. החיוך שלה אחרי השיפוץ היה שווה הכל.

קרא עוד
שומרים על ניצולי השואה בצל משבר הקורונה

מיד עם פרוץ משבר הקורונה, הצטרפה ועידת התביעות למבצע סיוע החירום ואפשרה סיוע ל-3,000 ניצולי שואה נזקקים ברחבי הארץ במשך שלושה חודשים. צפו בסרטון >>

קרא עוד
מתנדבים בליל סדר מוקדם

300 מתנדבים בליל סדר הסדר ״עבור ניצולי השואה זו הזדמנות חד-פעמית לצאת מהבית ולהיפגש״

קרא עוד
שיתוף פעולה בין ועידת התביעות לארגון לתת

שיתוף פעולה שהחל עם פרוץ הקורונה שבזכותו מאות ניצולי שואה זוכים לסיוע הוליסטי

קרא עוד
משה מארח את יוסף בסטורי שלו

החל מערב יום הזיכרון לשואה, הסיפור של 22 ניצולי שואה בסטורי של 22 יוצרי תוכן >>

קרא עוד
ביקור מרגש

ב04/01/2017 זכינו לביקור מרגש של בוריס, ניצול שואה בן 78 שנמצא למעלה משנתיים בסיוע שלנו.

קרא עוד
פרוייקט ניידת שיפוצים

שיפוץ בתי ניצולי שואה נזקקים על מנת להקל על איכות חייהם. אם אתם מכירים ניצול שואה נזקק שזקוק לשיפוץ, מוזמנים לפנות אלינו

קרא עוד
יום הולדת מיוחד ללאה

תוכנית "לתת סיוע לחיים "מייצרת לא פעם צורות מגוונות של התנדבות קבוצות ויחידים, ומביאה לתוצאות וקשרים מיוחדים גם בכיוונים שאינם צפויים.

קרא עוד
יחידת הסיור והמשקים של מרחב ואדי ערה ולתת

רכזת הפעילות שלנו גייסה את יחידת הסיור והמשקים של מרחב ואדי ערה ממשטרת ישראל לפעילות יוצאת דופן ומרגשת בין נציגי היחידות וניצולת השואה.

קרא עוד
מהקשישים נתמכי הסיוע חוו בדידות במהלך המשבר

לקריאת דו"ח העוני האלטרנטיבי 2020 המלא לחצו >>

קרא עוד
 |