להיות ישראלי זה לתת

יום העצמאות 2016

לעקוף את התור, לחתוך את הפקק, לצפצף ברמזור, לצעוק עם הידיים, לעשות קומבינה, לכתוב טוקבק מתלהם, להשתמט, ללעוג לחלש, לשנוא את האחר, להפריד בין אשכנזים לספרדים, מוות לערבים, יא הומו, הישראלי המכוער. אלימות. גזענות, שחיתות. זה לא ישראלי.
פלאפל, על האש, חומוס בפיתה, שקשוקה, קפה שחור, במבה, בפלה, אריק איינשטיין וזהר ארגוב, דיוטי פרי, הכל כלול, גולני וצנחנים, מילואים, מטקות, כפכפי אצבע, כנרת, חמסה, צהוב עולה זה מכבי, הפועל נשמה ויאללה בית"ר יאללה!,
דרום אמריקה והודו אחרי צבא, צבע אדום, יום השואה, צפירה, יום הזיכרון, צפירה, יום העצמאות, במות. זה ישראלי.
וגם, להתנדב עם ניצול שואה, לתרום מח עצם לילד חולה, לסחוב לסבתא לא שלנו את הסלים, לעצור לעזור כשיש תאונה, סתם לעשות מעשה טוב, לחלק חבילות מזון, לתת ארוחה, לתרום בעבודה, בבית, בבית הספר, להתבאס מזה אבל לתרום שוב בסופר. לחייך, לאהוב, להגיד מילה טובה. להיות ישראלי זה לתת.

כתבות נוספות

דו"ח העוני האלטרנטיבי 2020

לקריאת הדו"ח

קרא עוד
דוח מבקר המדינה

דוח מבקר המדינה: אבדן מזון - תחום הצלת מזון לטובת נזקקים - ממצאים והמלצות מול ביצוע בפועל

קרא עוד
כנס לתת למאבק בעוני 2015

כנס לתת למאבק בעוני התקיים ב15.12.15 באקדמית תל אביב יפו לצד פרסום דו"ח העוני האלטנטיבי לשנת 2015 דובר מרכזי - שר האוצר משה כחלון. מנחה- רשף לוי

קרא עוד
ישראל במקום הראשון בשיעור העוני

משפחה עם 3 ילדים ויותר תישאר מתחת לקו העוני גם אם שני ההורים בה מועסקים במשרה מלאה בשכר מינימום. גידול של 10.2% במספר הילדים העניים.

קרא עוד
טיפול ממשלתי בעוני, בפערים החברתיים

טיפול ממשלתי בעוני, בפערים החברתיים ובאי הביטחון התזונתי. הבעיה - תוצאה של מדיניות ממשלתית.

קרא עוד
סיכום כנס לתת למאבק בעוני 2017

ב-11.12.17 התקיים כנס לתת למאבק בעוני, המהווה את הבמה המרכזית והיחידה לשיח ציבורי בנושא טיפול בעוני, להובלת פתרונות חדשניים ולשינוי בסדר העדיפויות.

קרא עוד
קבלת תו מידות להתנדבות

ארגון לתת הינו אחד מהארגונים החברתיים הראשונים לקבל אותו. תו האיכות מבטא ידע אודות פרקטיקות מיטביות לניהול התנדבות, שהצטבר במחקר ובשדה, בישראל ובעולם.

מדד העוני הרב ממדי

מדד העוני הרב ממדי לשנת 2016

קרא עוד
הסיפור של יעלי דותן

סיפורם של מליון הילדים בחיים בעוני בישראל

קרא עוד
דוח פעילות 2015 - ארגון לתת

שותפים ומתנדבים יקרים, אנו שמחים לשתף אתכם בדו"ח המסכם את פעילות הארגון לשנת 2015. תודה על הירתמותכם ועל היותכם שותפים לעשייה.

קרא עוד
 |